دانستنی های لنز, لنز

مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

توانایی دیدن، برای بیشتر افراد، برای انجام فعالیتهای روزمره ضروری است. دید خوب به رفاه و استقلال کلی افراد در هر سنی کمک می کند. برای کسانی که بینایی آنها کم است، اما قابل اصلاح میباشد، بسیاری از گزینه ها می توانند به بهبود بینایی کمک کنند. این گزینه ها معمولاً شامل عینک ، لنزهای تماسی یا جراحی هستند. تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه به چشم، سبک زندگی و بودجه شما بستگی دارد و باید با یک چشم پزشک و یا یک بینایی سنج مجرب در مورد آن مشورت کنید.

 

مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

 

استفاده از لنزهای تماسی فواید بالقوه بسیاری دارد. برای استفاده بیشتر از لنزهای تماسی، همیشه روش های درست استفاده از لنز تماسی را انجام دهید و به یاد داشته باشید که انواع لنزهای تماسی حتی لنزهای آرایشی که بینایی را اصلاح نمی کنند اما رنگ یا ظاهر چشم را تغییر می دهند، باید توسط چشم پزشک یا بینایی سنج مجرب تجویز شوند.

واضح ببین


لنزهای تماسی بیشتر مشکلات بینایی را اصلاح می کنند ، از جمله:
نزدیک بینی: تاری دید در فاصله بسیار دور
دوربینی: تاری دید از نزدیک
آستیگماتیسم: تاری دید از دور و از نزدیک
پیرچشمی: تاری دید در بزرگسالان مسن از نزدیک

لنزهای تماسی برای اصلاح بینایی هستند و چون روی سطح چشم قرار میگیرند، با حرکت چشم جابجا می شوند.
برخی مطالعات نشان داده است که لنزهای تماسی مخصوص، ممکن است به کند شدن پیشرفت مشکلات بینایی در کودکان و نوجوانان کمک کند، اگرچه در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا صحت این ادعا تأیید نشده است.


مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

 

احساس خوبی داشته باشید


انواع مواد لنز تماسی و برنامه های جایگزینی موجود به پزشکان چشم اجازه می دهد تا بهترین گزینه را برای چشم ، سبک زندگی و بودجه فرد انتخاب کنند.
لنزهای تماسی به افراد این امکان را می دهند که بدون عینک ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند و یا در صورت انتخاب ظاهر چشم خود را با لنزهای تماسی رنگی تغییر دهند.
کودکان ، نوجوانان و بزرگسالانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند ، در مقایسه با افرادی که عینک می زنند ، از لحاظ ظاهری و توانایی انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی احساس بهتری دارند.


مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

 

 

لنزهای تماسی مناسب بر روی سطح چشم قرار میگیرند و در حین ورزش و فعالیت های بدنی خوب عمل می کنند.
سطح لنزهای تماسی مه آلود نمی شود.
دارندگان لنزهای تماسی می توانند برای محافظت از چشم های خود در برابر آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنند. بعضی از انواع لنزهای تماسی می توانند محافظت بیشتری در برابر اشعه ماورا بنفش ایجاد کنند – اما جایگزین عینک های آفتابی نیستند.

 

 

مزایای اصلاح بینایی با لنزهای تماسی

 

 

درباره روشنک حیدری

مترجم نور اپتیکال/ فارغ التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه لرستان/ فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران مرکز/

نوشته های مشابه